pondělí 15. srpna 2011
V sedmnácté části vlastivědného učiva o České republice opakujeme kompletně zeměpisné učivo.
Zaměřujeme se na práci s mapou, na vyhledávání požadovaných informací. Jednu vyučovací hodinu soustředíme na místo našeho bydliště, ve druhé hodině opakujeme především místopis České republiky.
Výstupy pro žáka:
- aktivně používá mapu ČR, vyhledává v ní potřebné informace
- vysvětluje a určuje polohu svého bydliště vzhledem ke krajině a státu
- vyhledává a komentuje typické regionální zvláštnosti přírody
- ostatním zprostředkovává zkušenosti, zážitky a zajímavosti z vlastních cest
K opakování znalostí o místě bydliště a našem kraji máme připraven
opakovací list. Při jeho vyplňování využíváme vlastivědný sešit se zápisky a příruční mapu. Jedná se o souhrn údajů o kraji, které jsme společně probrali, či které žáci samostatně zjistili. Na druhou stranu listu žáci nabídnou svůj názor na přírodní a kulturní pamětihodnosti, které by turista při návštěvě kraje neměl vynechat.
Dále se soustředíme na Českou republiku - každý žák zaznamená, co by on chtěl v České republice především navštívit, co ho při společném putování zaujalo.
Ve druhé části opakování učiva se věnujeme především místopisu. Při opakování a vyhledávání informací na mapě využijeme výukovou hru
Cestujeme po České republice. Žáci u počítače pracují ve dvojicích, diplom za velmi dobrý výsledek si vytisknou. Využít můžeme také vystříhané dominové karty z předešlých vyučovacích hodin.