Přihlásit se      O portálu     Kontakty

Pro bažanty 1.-5. ročník

Publikováno: 8. června 2011
Autor: Lubomír Šára
Ohodnotit článek:
4.5

středa 8. června 2011

Ochrana přírody

Patnáctou část vlastivědného učiva o České republice pro čtvrťáky věnujeme ochraně přírody. Učivu vyhradíme jednu vyučovací hodinu.
Výstupy pro žáka:
  • aktivně používá mapu ČR, vyhledává v ní potřebné informace
  • jednoduše porovnává přírodu v jednotlivých regionech ČR
  • ostatním zprostředkovává zkušenosti, zážitky a zajímavosti z vlastních cest
Podle stupně zdevastování přírody si krajinu rozčleníme na
  • krajinu přírodní
  • krajinu kulturní
  • krajinu poškozenou
  • krajinu zdevastovanou
Uvedeme a ukážeme si na mapě chráněná území a národní parky. Objasníme si, proč člověk obecně přírodu v těchto územích musí chránit. Všimneme si některých pravidel pro pobyt v chráněných územích. Seznámíme se s pojmem naučná stezka.

Hojně využíváme rozhovor se žáky, dáme prostor jejich zkušenostem a zážitkům, diskutujeme s nimi. V příruční mapě si žáci vyhledají chráněná území v jejich kraji, pokusí se zjistit, co je důvodem ochrany, tedy čím je tato oblast ojedinělá.

Pro část výkladovou využijeme prezentaci. Ta zároveň vybízí k rozhovoru a samostatné či týmové práci.

Dokumenty ke stažení

Tisk
Ochrana přírody

Rubriky: Pro bažanty 1.-5. ročníkPočet zobrazení: 2062

Tagy:

Kontaktovat autora článku

x